Ile kosztuje zakup bazy danych konsumentów?
Informacje o konsumentach są cenne, ponieważ pozwalają na zwiększenie efektywności działań sprzedażowych oraz ograniczenie lub lepsze wykorzystanie funduszy przeznaczanych na marketing i reklamę. Pozyskanie danych o potencjalnych klientach we własnym zakresie jest jednak trudne i kosztowne. Przedsiębiorstwo może zdecydować się na zakup gotowej bazy obejmującej różny zakres informacji o osobach, które mogą być zainteresowane zakupem.
Dlaczego korzystanie z baz danych konsumentów jest opłacalne?
Prowadzenie działalności biznesowej wiąże się z koniecznością zdobywania nowych klientów i utrzymywania tych, którzy już wcześniej skorzystali z oferty danej firmy. Nie jest to możliwe bez docierania z informacją o dostępnych produktach i usługach oraz płynących z nich dla nabywcy korzyściach. W tym celu niezbędne są zarówno działania marketingowe, jak i aktywna praca działu sprzedaży. Przygotowanie materiałów reklamowo-informacyjnych oznacza jednak spore koszty, wydatki wiążą się również z ich dystrybucją. Jeżeli nie będą one trafiać do osób, które potencjalnie są zainteresowane zakupem, zyskowność takiego przedsięwzięcia okaże się dość niska. Podobnie będzie w przypadku pracy sprzedawców, którzy przedstawiając propozycje osobom, które nie skorzystają z oferty, często marnują zasoby przedsiębiorstwa. Koszty związane z akwizycją można jednak znacznie zredukować, jeżeli zawęzi się krąg adresatów przekazu reklamowego oraz przefiltruje klientów, z jakimi będą kontaktowali się pracownicy działu sprzedaży. Żeby było to wykonalne, niezbędny okaże się dostęp do aktualnej konsumenckiej bazy danych B2C. Zawierają one różny zakres informacji, który można w razie potrzeby zawęzić, wybierając rekordy według różnych kryteriów mających znaczenie, gdy chodzi o konkretny produkt albo usługę.
Jakie koszty wiążą się z zakupem baz danych?
Nabycie dostępu do bazy danych konsumentów jest inwestycją pozwalającą na osiągnięcie sporego zwrotu, dzięki lepszemu wykorzystywaniu nakładów na marketing i sprawniejszą organizację procesu sprzedaży. Ceny, jakie trzeba zapłacić za określoną ilość rekordów, są uzależnione od ich rodzaju i szczegółowości. Im więcej informacji pozwalających na filtrowanie potencjalnych klientów, tym koszt nabycia będzie większy. Rekompensuje to jednak wyższe prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Wycena jest jednak sporządzana indywidualnie. Firma Target Media oferuje aktualne bazy klientów B2B oraz B2C.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana