Pogotowie komputerowe. Dlaczego usługa odchodzi do lamusa?

Pogotowie komputerowe. Dlaczego usługa odchodzi do lamusa?

Każdy z nas miał kiedyś w życiu sytuację, kiedy posłuszeństwa odmówił komputer. Urządzenie postanowiło się nie włączyć, system operacyjny nie ładował się lub wszystkie dane z dysku wyparowały. To tylko kilka z przykładów typowych zgłoszeń, z jakimi na co dzień mierzą się eksperci pracujący w pogotowiu komputerowym. Na przestrzeni ostatnich lat modus operandi tego typu firm znacznie się zmienił. Dowiedz się, jak współcześnie działają przedsiębiorstwa naprawiające komputery.

Pogotowie komputerowe kiedyś i dziś

Rynek komputerowy to jedna z najszybciej rozrastających się gałęzi gospodarki. Każdego dnia setki tysięcy, jeśli nie miliony, ludzi na całym świecie nabywa nowe urządzenia. Branża prężnie się rozrasta, a wraz z nią rośnie rynek na usługi informatyczne. Niestety, komputery, jak każdy inny sprzęt użytkowy lubią się psuć. Wraz z postępem technologicznym rośnie złożoność układów stosowanych w nowych. To z kolei oznacza, że ich naprawa staje się coraz trudniejszym zadaniem. Ale również innym z logistycznego punktu widzenia.

Pogotowie informatyczne to usługa, której szczyt popularności przypadał na lata 2010-2015. W tym okresie większość sprzętów w domach bardzo często wymagała fizycznej ingerencji w konkretne podzespoły w celu ich naprawienia. Dziś, sytuacja uległa diametralnej zmianie. Wzrastająca liczba laptopów sprawiła, że czasy, gdy interwencja w domu klienta polegała na wyciągnięciu karty graficznej, konfiguracji routera czy wymianie pasty na procesorze minęły bezpowrotnie. Dziś praca pogotowia komputerowego wymaga wielu specjalnych narzędzi, których przewóz jest po prostu nieopłacalny lub nawet niemożliwy.

Pogotowie komputerowe a serwis

Obecnie należy rozdzielić dwie usługi. Postawić wyraźną linię między serwisem komputerowym wymagającym przewiezienia komputera klienta do pracowni, w której firma może spokojnie korzystać z najnowszych narzędzi, części zamiennych i wielu innych udogodnień, a doraźną pomocą, którą można świadczyć zdalnie. Pogotowia informatyczne nie są już tak przydatne jak kiedyś i ich praca sprowadza się bardzo często do zdalnych konsultacji. Dlaczego? A no dlatego, że wraz z komplikacją rozwiązań czysto sprzętowych nadeszła era dużej symplifikacji software’u. Większość dzisiejszych problemów, z jakimi dzwonią klienci na pogotowie komputerowe odeszła do lamusa. Do naprawy większości z nich nie trzeba już tajemnej wiedzy czy ukończonych studiów. Wystarczą podstawowe kompetencje z zakresu obsługi komputera, które zyskuje się dziś najczęściej w liceum.

Wsparcie zdalne jest oczywiście możliwe tylko w przypadku, gdy komputer wymagający naprawy uruchamia się oraz ma połączenie z Internetem. Dzięki najnowszym rozwiązaniom technologicznym wiele napraw można wykonać bez opuszczania siedziby pogotowia informatycznego. Konfiguracja sieci domowej, naprawa działania programu pocztowego, usunięcie wirusów z komputera. Dziś wszystkie te usługi można świadczyć za pomocą tzw. zdalnych pulpitów. Nie ma potrzeby fizycznego przemieszczania się do każdej interwencji. Czasy się zmieniają, a wraz z nimi świadczone usługi.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy