SEO lokalne a branża informatyczna – dotrzyj do klientów w pobliżu!

Jesteś informatykiem? Oferujesz akcesoria do komputera? A może proponujesz oprogramowanie komputerowe? Działasz lokalnie? Jeśli chcesz dotrzeć do nowych klientów w pobliżu, dowiedz się, czym jest lokalne SEO. W naszym poradniku opisujemy, do czego sprowadza się pozycjonowanie stron internetowych. Odkryj zalety posiadania firmowej wizytówki w Google Moja Firma!
Co lokalne SEO może dać branży informatycznej?
Zależy Ci na tym, aby Twoja strona WWW była wyżej w wyszukiwarce? Chcesz zwiększyć widoczność Twojego serwisu na konkretne zapytania? Zleć wdrożenie lokalnego SEO! Związane jest to z daną lokalizacją, a więc miastem, regionem czy dzielnicą.
Wysoka pozycja w wyszukiwarce to gwarancja szybkiego znalezienia Twojej witryny przez internautów. Ułatwisz im znalezienie firmy lub usługi w pobliżu. W celu znalezienia w danej miejscowości firmy, która oferuje usługi informatyczne, użytkownicy sieci wpisują:
usługi informatyczne Warszawa,
informatyk Kielce,
komputery poleasingowe Wrocław.
Wpisanie frazy z lokalizacją nie zawsze jest potrzebne. Zazwyczaj to Google wskazuje internautom usługi czy oferty w pobliżu na podstawie ich lokalizacji. Przykładowo po wpisaniu „usługi informatyczne” przez użytkownika z Warszawy, Google na bazie jego lokalizacji wskaże wyniki dla wszystkich najbliższych firm.
Reklama w Internecie jest możliwa dzięki stronie WWW Twojej firmy, bloga z eksperckimi artykułami czy obecności w Social Mediach.
Lokalne SEO a branża usług informatycznych
Zajmujesz się usługami informatycznymi? Oferujesz komputery? Lokalne SEO to dobra opcja dla Twojego biznesu. Nadaje się zarówno dla informatyków, jak i dużych firm oferujących komputery i akcesoria, które prowadzą działalność stacjonarnie w konkretnym mieście czy województwie.
Jeśli natomiast prowadzisz biznes w kilku różnych miastach, wybierz pozycjonowanie na dane lokalizacje. Wskazówka: Przy większych miastach potrzebne jest regionalne pozycjonowanie, gdyż jest tam duża konkurencyjność.
W jaki sposób połączyć branżę usług informatycznych z lokalną optymalizacją?
Nie wiesz, jak zbudować lokalną widoczność? Przez optymalizację Twojego biznesu w sieci! Na Twojej firmowej stronie internetowej powinny się znaleźć takie informacje jak: dane kontaktowe, nazwa firmy czy godziny pracy.
Informacje te powinny się znaleźć w zakładce „Kontakt”. Dane kontaktowe w stopce pozwalają na ich znalezienie na podstronach. Umożliwisz w ten sposób lepiej zrozumieć robotom wyszukiwarki Twój serwis. Dane kontaktowe oznacz danymi strukturalnymi. Są to schema.org i microdata. Zastosuj frazy kluczowe z lokalizacją:
miasto – informatyk w Kielcach,
dzielnica – oprogramowanie komputerowe na Pradze,
region – usługi informatyczne w dolnośląskim.
Treści na stronie WWW a wizerunek w sieci
Ciekawy content, a więc treści na firmowym blogu zleć copywriterom. Ważne, aby w tagach title czy nagłówkach znajdowały się informacje w zakresie lokalizacji. Dobrze, aby były zamieszczone w treści serwisu. Stosuj tylko naturalne formy. Przykład: Zamiast „usługi informatyczne mazowieckie”, powinno być „usługi informatyczne w mazowieckim”. Przydadzą się poza tym frazy w typie long tailów, a zatem z długim ogonem.
Jak jeszcze poprawić wizerunek Twojej firmy w Internecie? Przez publikacje w postaci artykułów poradnikowych. Zasada „E-A-T” jest równie ważna. Obejmuje ona:
wiedzę,
autorytet,
zaufanie.
Ważne, aby teksty zawierały frazy kluczowe z danym regionem.
Pozostałe informacje na temat lokalnego SEO
Prowadzisz usługi informatyczne w różnych miastach? Przydadzą Ci się landing pages. Są to docelowe strony. Dobrze, aby składały się z ciekawych treści. Najlepiej, aby były kierowane do klientów konkretnej miejscowości lub dzielnicy. Nie można również zapomnieć o danych kontaktowych.
Dodatkowe elementy to:
opcja dodawania ocen i opinii – przez internautów,
zdjęcia i atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego,
linkowanie między podstronami.
Optymalizacja konwersji jest szczególnie ważna. Podstawę stanowi wypełnienie kontaktowego formularza czy wysłanie wiadomości e-mail.
Korzyści z Google Moja Firma
Ostatnim elementem lokalnego pozycjonowania jest narzędzie Google Moja Firma. W ten sposób możliwa jest lokalna promocja firmy. Informacje o niej pokażą się na mapach Google czy w wyszukiwarce.
Google My Business to rekomendowana opcja zarówno dla informatyków, jak i dużych firm oferujących komputery i akcesoria. Poza tym możliwe jest odpowiadanie na oceny internautów, prosty dostęp do informacji o firmie i wygodny kontakt z klientami, budowanie zaufania wśród użytkowników sieci oraz dostęp do statystyk. Będziesz mógł nadzorować działania internautów i wiedzieć, jak znaleźli Twoją firmę.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Najważniejsze zalety lokalnego SEO
Jak wskazuje Gemius w raporcie „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów kupuje produkty czy usługi w Internecie. W związku z tym warto się zastanowić nad wprowadzeniem lokalnego SEO. W ten sposób dotrzesz z biznesem do większej liczby klientów. Dodatkowo działania w tym zakresie skutkują:
poprawą pozycji Twojego serwisu w lokalnych wynikach wyszukiwania – zwykle internauci klikają w pozycje znajdujące się wysoko w wyszukiwarce Google,
zaoszczędzeniem czasu i pieniędzy – związane z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,
dostępem do klientów, którzy korzystają z urządzeń mobilnych – ze smartfonów korzysta aż 75% internautów, jak podaje Gemius.
Zależy Ci na zobaczeniu szybko efektów? Stosuj lokalne frazy zamiast ogólnych!
Jesteś informatykiem? Masz sklep z komputerami i akcesoriami komputerowymi? Dowiedz się, jak wprowadzić lokalne SEO. Dotrzyj do klientów w pobliżu!
Źródło: Gemius
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Doradztwo techniczne
Ov Consulting Magdalena Zguda
woj. dolnośląskie59-222 Gniewomirowice, Halicka 9