SEO lokalne a branża informatyczna – dotrzyj do klientów w pobliżu!

SEO lokalne a branża informatyczna  – dotrzyj do klientów w pobliżu!

Jesteś informatykiem? Oferujesz akcesoria do komputera? A może proponujesz oprogramowanie komputerowe? Działasz lokalnie? Jeśli chcesz dotrzeć do nowych klientów w pobliżu, dowiedz się, czym jest lokalne SEO. W naszym poradniku opisujemy, do czego sprowadza się pozycjonowanie stron internetowych. Odkryj zalety posiadania firmowej wizytówki w Google Moja Firma!

Co lokalne SEO może dać branży informatycznej?

Zależy Ci na tym, aby Twoja strona WWW była wyżej w wyszukiwarce? Chcesz zwiększyć widoczność Twojego serwisu na konkretne zapytania? Zleć wdrożenie lokalnego SEO! Związane jest to z daną lokalizacją, a więc miastem, regionem czy dzielnicą.

Wysoka pozycja w wyszukiwarce to gwarancja szybkiego znalezienia Twojej witryny przez internautów. Ułatwisz im znalezienie firmy lub usługi w pobliżu. W celu znalezienia w danej miejscowości firmy, która oferuje usługi informatyczne, użytkownicy sieci wpisują:

  • usługi informatyczne Warszawa,

  • informatyk Kielce,

  • komputery poleasingowe Wrocław.

Wpisanie frazy z lokalizacją nie zawsze jest potrzebne. Zazwyczaj to Google wskazuje internautom usługi czy oferty w pobliżu na podstawie ich lokalizacji. Przykładowo po wpisaniu „usługi informatyczne” przez użytkownika z Warszawy, Google na bazie jego lokalizacji wskaże wyniki dla wszystkich najbliższych firm.

Reklama w Internecie jest możliwa dzięki stronie WWW Twojej firmy, bloga z eksperckimi artykułami czy obecności w Social Mediach.

Lokalne SEO a branża usług informatycznych

Zajmujesz się usługami informatycznymi? Oferujesz komputery? Lokalne SEO to dobra opcja dla Twojego biznesu. Nadaje się zarówno dla informatyków, jak i dużych firm oferujących komputery i akcesoria, które prowadzą działalność stacjonarnie w konkretnym mieście czy województwie.

Jeśli natomiast prowadzisz biznes w kilku różnych miastach, wybierz pozycjonowanie na dane lokalizacje. Wskazówka: Przy większych miastach potrzebne jest regionalne pozycjonowanie, gdyż jest tam duża konkurencyjność.

W jaki sposób połączyć branżę usług informatycznych z lokalną optymalizacją?

Nie wiesz, jak zbudować lokalną widoczność? Przez optymalizację Twojego biznesu w sieci! Na Twojej firmowej stronie internetowej powinny się znaleźć takie informacje jak: dane kontaktowe, nazwa firmy czy godziny pracy.

Informacje te powinny się znaleźć w zakładce „Kontakt”. Dane kontaktowe w stopce pozwalają na ich znalezienie na podstronach. Umożliwisz w ten sposób lepiej zrozumieć robotom wyszukiwarki Twój serwis. Dane kontaktowe oznacz danymi strukturalnymi. Są to schema.org i microdata. Zastosuj frazy kluczowe z lokalizacją:

  • miasto – informatyk w Kielcach,

  • dzielnica – oprogramowanie komputerowe na Pradze,

  • region – usługi informatyczne w dolnośląskim.

Treści na stronie WWW a wizerunek w sieci

Ciekawy content, a więc treści na firmowym blogu zleć copywriterom. Ważne, aby w tagach title czy nagłówkach znajdowały się informacje w zakresie lokalizacji. Dobrze, aby były zamieszczone w treści serwisu. Stosuj tylko naturalne formy. Przykład: Zamiast „usługi informatyczne mazowieckie”, powinno być „usługi informatyczne w mazowieckim”. Przydadzą się poza tym frazy w typie long tailów, a zatem z długim ogonem.

Jak jeszcze poprawić wizerunek Twojej firmy w Internecie? Przez publikacje w postaci artykułów poradnikowych. Zasada „E-A-T” jest równie ważna. Obejmuje ona:

  • wiedzę,

  • autorytet,

  • zaufanie.

Ważne, aby teksty zawierały frazy kluczowe z danym regionem.

Pozostałe informacje na temat lokalnego SEO

Prowadzisz usługi informatyczne w różnych miastach? Przydadzą Ci się landing pages. Są to docelowe strony. Dobrze, aby składały się z ciekawych treści. Najlepiej, aby były kierowane do klientów konkretnej miejscowości lub dzielnicy. Nie można również zapomnieć o danych kontaktowych.

Dodatkowe elementy to:

  • opcja dodawania ocen i opinii – przez internautów,

  • zdjęcia i atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego,

  • linkowanie między podstronami.

Optymalizacja konwersji jest szczególnie ważna. Podstawę stanowi wypełnienie kontaktowego formularza czy wysłanie wiadomości e-mail.

Korzyści z Google Moja Firma

Ostatnim elementem lokalnego pozycjonowania jest narzędzie Google Moja Firma. W ten sposób możliwa jest lokalna promocja firmy. Informacje o niej pokażą się na mapach Google czy w wyszukiwarce.

Google My Business to rekomendowana opcja zarówno dla informatyków, jak i dużych firm oferujących komputery i akcesoria. Poza tym możliwe jest odpowiadanie na oceny internautów, prosty dostęp do informacji o firmie i wygodny kontakt z klientami, budowanie zaufania wśród użytkowników sieci oraz dostęp do statystyk. Będziesz mógł nadzorować działania internautów i wiedzieć, jak znaleźli Twoją firmę.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

Najważniejsze zalety lokalnego SEO

Jak wskazuje Gemius w raporcie „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów kupuje produkty czy usługi w Internecie. W związku z tym warto się zastanowić nad wprowadzeniem lokalnego SEO. W ten sposób dotrzesz z biznesem do większej liczby klientów. Dodatkowo działania w tym zakresie skutkują:

  • poprawą pozycji Twojego serwisu w lokalnych wynikach wyszukiwania – zwykle internauci klikają w pozycje znajdujące się wysoko w wyszukiwarce Google,

  • zaoszczędzeniem czasu i pieniędzy – związane z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,

  • dostępem do klientów, którzy korzystają z urządzeń mobilnych – ze smartfonów korzysta aż 75% internautów, jak podaje Gemius.

Zależy Ci na zobaczeniu szybko efektów? Stosuj lokalne frazy zamiast ogólnych!

Jesteś informatykiem? Masz sklep z komputerami i akcesoriami komputerowymi? Dowiedz się, jak wprowadzić lokalne SEO. Dotrzyj do klientów w pobliżu!

Źródło: Gemius

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.