Sztuczna inteligencja i jej rola w telekomunikacji
Rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji coraz śmielej wdzierają się do przeróżnych dziedzin codziennego życia. Dzieje się to również w branży telekomunikacyjnej, gdzie zalety płynące z zastosowania możliwości uczenia maszynowego dostrzegane są każdego dnia. W tym artykule sprawdzimy, jaką rolę w telekomunikacji pełni sztuczna inteligencja i dlaczego tak jest.
Dlaczego sztuczna inteligencja?
By utrzymać się na rynku, firmy bez przerwy muszą wdrażać nowoczesne rozwiązania, które usprawnią ich pracę. Co więcej, duża konkurencja sprawia, że klient jest coraz bardziej wymagający, oczekując wygodniejszego sposobu interakcji z firmą. Sztuczna inteligencja, dzięki możliwościom uczenia się, doskonale rozwiązuje te problemy. Firma otrzymuje bowiem dokładne raporty odnośnie oczekiwań i problemów klienta, natomiast sam klient zyskuje dostęp do sprawniejszej obsługi oraz szybszego rozwiązywania ewentualnych problemów. By jednak było to możliwe, przy wdrażaniu produktów z zakresu sztucznej inteligencji warto korzystać z usług profesjonalnych firm, na przykład Moll Telecom Service, gdyż mają one niezbędną wiedzę i doświadczenie w projektowaniu takich systemów.
Rola sztucznej inteligencji
Najczęstszym zadaniem tego rozwiązania bez wątpienia jest obsługa klienta. Każdy z nas wie, jak irytujące są klasyczne infolinie, gdzie musimy odsłuchać ciągu nagranych komunikatów oraz wciskać cyferki, by wreszcie uzyskać połączenie z konsultantem. Kiedyś metoda ta przedstawiana była jako wyjątkowo rewolucyjna i przyjazna, jednakże dziś wywołuje jedynie irytację i zniecierpliwienie. Rozwiązaniem tego problemu są inteligentne boty, które mogą służyć wsparciem od razu po nawiązaniu połączenia, zamiast zmuszać dzwoniącego do przebijania się przez drzewo telefonicznego systemu. Dodatkowo bot jest w stanie obsługiwać tysiące połączeń w tej samej chwili, nie musimy więc czekać na połączenie z wolnym konsultantem. Nie wymaga on również przerw czy urlopu, dlatego może służyć pomocą przez całą dobę.
Jak działają boty?
Wykorzystują one zaawansowane algorytmy rozpoznawania mowy, co pozwala im wychwytywać kluczowe słowa oraz całe frazy. Dzięki temu może generować właściwe odpowiedzi, w pełni zgodne z zapytaniem dzwoniącego. Są to więc wyjątkowo efektywne rozwiązania telekomunikacyjne, gdyż odpowiedź na zadane pytania uzyskujemy błyskawicznie. System taki bez przerwy się uczy, a oprócz tego z każdego połączenia generowane są raporty, które pomagają twórcom w usprawnieniu jego działania. Boty mogą zostać wyposażone w możliwości weryfikacji klienta, przez co mamy pewność, że poufne informacje zostaną przekazane wyłącznie osobom uprawnionym. Warto wiedzieć, że firmy pracują już nad wdrożeniem inteligentnych konsultantów z funkcjonalnością rozpoznawania głosu rozmówcy, co jeszcze bardziej przyspieszy komunikację.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana